Co oznacza e-commerce?
Pojęcie może brzmieć niezrozumiale, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie określany handel drogą elektroniczną. Najbardziej popularną jego formą są na pewno sklepy internetowe. To wszelkie sposoby, które sprzyjają podpisywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowe urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to zasadne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów online. W wielu przypadkach umowy handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że kupienie rzeczy i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób standardowy lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pośrednictwem sieci. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup dostaje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, na co wpływają głównie korzyści, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla sprzedawców. Lepsze możliwości wyboru, kiedy chodzi o poszukiwane produkty. Handel elektroniczny ma też złe strony. Często tutaj wymienia się brak szans na dokładne zobaczenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego zalicza się też ograniczony kontakt ze sprzedawcami i często opóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl